Wednesday, November 26, 2008

Menantu, Anak VS Menantu~


Suzana (nama x sbnr) dan Razman (nama x sbnr) adalah pasangan kapel yang paling bahagia dr sejak zaman sekolah.. Mereka sering kelihatan b'sama di kantin, di dlm kelas mahupun waktu belajar di dalam kelas.. Sesudah tamatnya zaman persekolahan, mereka menyambung pelajaran di sebuah U swasta yg terletak di sekitar Kuala Lumpur... Mereka bagaikan belangkas yang x dapat di pisahkan lagi.. Tetapi dalam setiap percintaan mesti ada dugaanya..
Salmah seorang ibu yg bengis & terlalu mengongkong keluarganya utk m'ikut s'gala kehendak nya.. Salmah adalah ibu kpd Suzana Sulaiman.. Pd suatu hari, Salmah m'dpt tau bahawa anak tunggalnya kuar dgn seorang lelaki iatu Razman dia m'dgr khabar itu drpd jiran2 nya. Dia pun naik berang dan sgt marah t'hdp razman & mnyimpan dendam t'hdp lelaki itu.. Salmah memberhentikn p'ngajian anaknya dr U itu.. Dgn niat utk memisahkn mereka. 3bln kemudian dtglah Razman dgn rombognan m'minang ke rumah Suzana. Ibu nya terpksa akur dgn percintaan mereka kerana menyedari bahawa jodoh anaknya itu memang kuat untuk Razman. Setelah 1thn b'lalu mereka pn di Ijab Qabul kn..
Bajek nak g honeymoon kat Tioman.. Tp malang yg m'nimpa mereka.. Mereka excident semasa otw nk g Tioman.. Yg b'tmbh malangnya muka Suzana m'alami luka teruk sehingga kulit muka nya hilag.. Malah meninggalkan kesan yang amat menakutkan. Salmah mengetahui akan kemalangan itu terlalu bnci kpd Razman tambahan lagi apabila mngetahui berita tentang kemalangan itu menyebabkan wajah anaknya menjadi cacat. Razman cuba utk m'prbaiki keadaan.. Sblm ibu nya sempat s'mpai ke hospital itu, Razman cuba b'bncg dgn doktor utk mmbuat p'mbedahan pd muka isteri nya.. Dia b'cdg utk mndermakn kulit nya. Doktor setuju atas c'dangan itu.. Lalu mereka pn mmbuat p'mbedahan itu dgn segera.. S'telah 3ari terlantar di hospital, Salmah dtg utk m'lawat anak nya..
Salmah berasa amat gembira dan b'syukur krana ada insan yg sggup mndermakan kulit utk anaknya.. Dia pun m'meluk,lalu mncium pp anknya itu dgn p'nuh k'gmbiraan.. Tp dendam nya trhdp Razman blm berakhir.. Kerana baginya Razman bersalah dan menyebabkan anak kesayangannya itu terlibat dalam kemalangan.. Salmah t'rus m'nerpa ke arah doktor & t'nyakn siapa yg sggup m'ndermakan kulit kpd anaknya.. Doktor t'ringat akn jnji nya kpd Razman s'paya m'rhsiakan hal ini drpd p'ngetahuan Salmah.. Jd,doktor hanya m'njwb " seorg lelaki tlh mndermakn nya & dia tdk mahu dikenali".. Salmah akur & agak k'cewa dgn jwpn doktor..
***pss:* hal yg sbnrnya Razman telah pun mendermakn sebahagian kulit pggung nya kpd isteri t'syg utk kelihatan sempurna & cntik.. Cuba lah klu rahsia ini tbngkar & Salmah tau pipi anaknya yg di cium itu adalah kulit drp pggung m'nantu yg di bnci nya tu macam mana ek?? *HAHAHAHAHA *

Wednesday, November 19, 2008

PELUANG YANG AMAT MUDAH DIKONGSIKAN~




Product Listing
Last Updated : 11/15/2008 12:51:03 PM.
Stainless Steel Bracelet WM, IPG.

DST008G - RM 225.00Product Details
Stainless Steel Bracelet WM.
DST014S - RM 225.00Product Details
Stainless Steel Bracelet WM, IPG.
DST016G - RM 225.00Product Details
Stainless Steel Bracelet WM.
DST395S - RM 225.00Product Details
Stainless Steel Bracelet WM, IPG.
DST054G - RM 225.00Product Details
Stainless Steel Bracelet WM.
DST086S - RM 225.00Product Details
Stainless Steel Bracelet WM.
DST102S - RM 225.00Product Details
Stainless Steel Bracelet WM.
DST025S - RM 225.00Product Details
Stainless Steel Bracelet WM, IPG.

DST017G - RM 225.00Product Details
Stainless Steel Bracelet WM.
DST607S - RM 225.00Product Details
Stainless Necklace Bracelet WM.
DSN016S - RM 250.00Product Details
Stainless Steel Bracelet WM, IPG.
DST006G - RM 225.00Product Details
Stainless Steel Bracelet WM, IPG(100PV).
DST034G - RM 225.00Product Details
Stainless Steel Bracelet WM(100PV).
DST648S - RM 225.00Product Details
Stainless Steel Bracelet WM(100PV).
DST054S - RM 225.00Product Details
Stainless Steel Bracelet WM(100PV).
DST168S - RM 225.00Product Details
Stainless Steel Bracelet WM(100PV).
DST250S - RM 225.00Product Details
Stainless Steel Bracelet WM(100PV).
DST018S - RM 225.00Product Details
Stainless Steel Bracelet WM(100PV).
DST158SB - RM 225.00Product Details
Stainless Steel Bracelet WM, IPG(100PV).

DST246G - RM 225.00Product Details
Stainless Steel Bracelet WM(100PV).
DST364S - RM 225.00Product Details
Stainless Steel Bracelet WM(100PV).
DST253S - RM 225.00Product Details
Stainless Steel Bracelet WM(100PV).
DST598S - RM 225.00Product Details
Stainless Steel Bracelet WM(100PV).
DST006S - RM 225.00Product Details
Stainless Steel Bracelet WM, IPG(100PV).
DST102G - RM 225.00Product Details
Stainless Steel Bracelet WM, Pink (100PV).
DST189P - RM 225.00Product Details
Stainless Steel Bracelet WM, IPG(100PV).
DST209SG - RM 235.00Product Details
Stainless Steel Bracelet WM, IPG(100PV).
DST395G - RM 225.00Product Details
Stainless Steel Bracelet WM IPG, Black Terqoise (100PV).
DST450GB - RM 235.00Product Details
Stainless Steel Bracelet WM Gunmetal Polish (100PV).
DST450SB - RM 235.00Product Details
Stainless Steel Bracelet WM IPG, Blue Terqoise (100PV).
DST451GB - RM 235.00Product Details
Stainless Steel Bracelet WM Gunmetal Polish (100PV).
DST451SB - RM 235.00Product Details
Stainless Steel Bracelet WM, IPG(100PV).
DST556G - RM 225.00Product Details
Stainless Steel Bracelet WM(100PV).
DST556S - RM 225.00Product Details
Stainless Necklace Bracelet WM(100PV).
DSN016G - RM 250.00Product Details
Stainless Steel Bracelet WM(100PV).
DST157B - RM 225.00Product Details
Stainless Steel Bracelet WM, IPG (100PV).
DST086G - RM 225.00Product Details
Stainless Steel Bracelet WM, IPG(100PV).
DST144G - RM 225.00Product Details
Stainless Steel Bracelet WM Light Blue Stone (100PV).
DST624LBU - RM 235.00Product Details
Stainless Steel Bracelet WM White Stone (100PV).
DST624WP - RM 235.00Product Details
Stainless Steel Bracelet WM & FIR, IPG(100PV).
DST360G - RM 295.00Product Details
Stainless Steel Bracelet WM & FIR(100PV).
DST657S - RM 295.00Product Details
Stainless Steel Bracelet WM�(100PV).
DST209B - RM 235.00Product Details
Stainless Steel Necklace WM.
DSN113 - RM 225.00Product Details
Stainless Steel Bracelet Chrome WM & FIR.
DST98B - RM 295.00Product Details
Stainless Steel Bracelet WM Sparkling Purple Stone.
DST624SP - RM 235.00Product Details
Stainless Steel Bracelet WM Sparkling Red Stone.
DST624TR - RM 235.00Product Details



Product Listing
Last Updated : 11/13/2008 1:57:36 PM.
Tungsten Bracelet WM.
DTG2005 - RM 1,630.00Product Details
Tungsten Bracelet WM(700MPV).
DTG2018 - RM 1,580.00Product Details
Tungsten Bracelet WM(700MPV).
DTG2020 - RM 1,580.00Product Details
Tungsten Bracelet WM(700MPV).
DTG2011 - RM 1,460.00Product Details



Product Listing
Last Updated : 11/15/2008 12:52:19 PM.
Titanium Bracelet WM, IPG.
DTT211G - RM 320.00Product Details
Titanium Bracelet WM (100PV).
DTT029BF - RM 320.00Product Details
Titanium Bracelet WM(100PV).
DTT029BM - RM 320.00Product Details
Titanium Bracelet WM(100PV).
DTT668S - RM 320.00Product Details
Titanium Bracelet WM, IPG(100PV).
DTT669G - RM 320.00Product Details
Titanium Bracelet IPG WM (100PV).
DTT294G - RM 320.00Product Details
Titanium Bracelet WM (100PV).
DTT321B - RM 320.00Product Details


Product Listing
Last Updated : 11/5/2008 5:58:43 PM.

Aromatherapy Bottle Gold (100MPV, 120UPV).
ADG100G - RM 255.00Product Details
Aromatherapy Bottle Silver (100MPV, 120UPV).
ADG100S - RM 255.00Product Details
Aromatherapy Bottle Camoe Glass Red (100MPV, 150UPV).
ADG151R - RM 310.00Product Details
Aromatherapy Bottle Cameo Glass Blue (100MPV, 150UPV).
ADG151B - RM 310.00Product Details
Aromatherapy Bottle Cameo Glass White (100MPV, 150UPV).
ADG150W - RM 310.00Product Details
Aromatherapy Bottle Gold Plated Cameo Glass Green (100MPV, 160UPV).
ADG142E - RM 330.00Product Details
Aromatherapy Bottle Gold Plated Cameo Glass Blue (100MPV, 160UPV).
ADG142B - RM 330.00Product Details
Aromatherapy Bottle Gold Plated Cameo Glass Blue (100MPV, 160UPV).
ADG130B - RM 330.00Product Details
Aromatherapy Bottle Ceramic Blue (100MPV, 140UPV).
ADC020B - RM 290.00Product Details
Aromatherapy Bottle Ceramic Green (100MPV, 140UPV).
ADC022E - RM 290.00Product Details
Aromatherapy Bottle Crystal Clear (100MPV, 220UPV).
ADR200C - RM 450.00Product Details

Aromatherapy Bottle Crystal Yellow (100MPV, 240UPV).
ADR210Y - RM 485.00Product Details

Aromatherapy Bottle Crystal Black (100MPV, 240UPV).
ADR225H - RM 485.00Product Details
___________________________________________________________________


Salam Perkenlan dr aku Utk serakah melebarkan lagi saYap aku utk semua..
Kali ini aku ingin berkongsi dgn semua tidak kira sesiapa pun org itu..
Setiap apa Yg anda semua lihat ini adlah slh (1) cara utk pertingkatkan taraf hidup di kota mahupun dimana jua anda berada!!! Setiap USAHA PASTI ADA KEJAYAAN..
Yg penting adalah D.U.I.T (doa,usaha,ikthiar,tekun)..
sY dah masok dlm bdg ni bkn nYa mudh.. Dlu sY pnh masok dlm bdg nie Yg memerlukan 23K..

Mmg sY mnt Yg teramat sgt tp slpas itu dlm ekonomi negara bkn mdh utk kiter Yakin kan org2 diMalaysia.. Ini bukan utk melemahkan semula semangat & hati semua org ini adlah kisah hdp sY terlebih dahulu.. modal itu bknnYe sdkit pcah air peluh skali pun klu x usaha xkan dpt..
Ckplah aku akhiri citer Yg ini sbb aku nk kongsi kan bersama bknnYe citer ini tp (1) KISAH YG AKAN SEMUA RASA ADAKAH PERLU PERCAYA @ TIDAK!! Tp pikir2 kan lah..
Oklah aku mulakan skrg Ye.. Klu x slp semua Yg diatas tu pd sesetgh org sdh tau aknnYe tp xtau mcmane bole dpt side income.. bkn dgn jual gelang sja tp bole m'nambahkan setiap poket anda dgn minimum RM30 - RM480 dlm masa sehari(1).. Adakah anda akan TERIMA @ TOLAK jika aku memberikan peluang ini kpd anda semua Yg berada diluar sna Yg dlm keadaan melayang2 mncari income lbh..Utk mnmbahkan lagi keadaan ekonomi, mne tau ada Yg mahu kawin tp xckp bajet lgi!!! Mna tau ada Yg perlukan duit utk penampungan perubatan Yg kini bole diaktakan agak brat utk kiter mengadakanYa...

Byak jg Yg bole kiter huraikan dlm mslah2 skrg nie, cme stu jer pnYelesaian itu dgn PIKIRKAN KEHADAPAN JGN PANDANG BELAKANG.. Apabila kiter plu kan sesuatu Yg cpt emosi kiter telah menguasai minda kiter dgn jln Yg singkat..
Iaitu dgn merompak, mencuri, menjual bnda2 Yg bkn hak milik peribadi DLL..
Jd aku ingin membantu sesiapa shj Yg mahukan perubahan dlm hdp n dri nYa sdri dan Yg penting berpijak di atas kaki sdr!!. Kejayaan Yg dtg bknlah akan bergolek dgn sdri nYa tnpa usaha, ikthiar & berdoa.. Peluang pl bkn akan dtg dgn mdh dlm hdp kiter, selepas peluang terlepas ianya bkn akan patah kebelakang utk menemukan kiter kembali..
Oklah citer die mcm nie.. Setiap ape Yg kiter buat utk mulakan Perniagaan perlukan MODAL..
Betul x???? Tp Modal die bkn mcm Yg aku masok biz dulu 23K ahhh ralat aku..
Kini aku tlh menemui satu lgi Biz Yg hnY plukan Modal Yg amat2 rendah.. Sesiapa pun mampu tidak kira org tu sekolah, belajar, kerja prtanian, kerja guard or else..
Aper2 jer kerana ianya hny plukan Modal Minimum RM225.00.. Kemudian kiter tlh diluluskan menjadi ahli dlm Biz ini.. Dan kiter mampu membuat RM30-RM480 dlm tempoh sehari(1).
Dlm 4 bulan sapekah Yg akn berikan pd korang 4k??? kecualilah org tu kaYa terlampau..He3
Dan sesiapa pun mam pu utk mencapai IMPAIN mereka dgn mudah jika dlm bidang ini..
Tp Yg penting usaha.. RISIKO?? Itukah Yg anda fikirkan @ persoalkan?? Ahhhh Jgn risau 000000% TIADA RISIKONYA... Klu dah jdi ahli jg anda telah mendpt website percuma!!!
Jd rebutkan peluang Yg dtg hanya sekali utk merubahkan hdp kita Yg xpasti akn berjaya @ tdk jika melakukan satu lgkah Yg pasti @ drastik.. Fikir2 kanlah wahai teman2 semua.. Bila senang org cari kite TP Bila ssh adkah org akan berkawan, berada, bersama, mencari @ aper2 shj utk bersama kiter!!!! Org skrg Yg berduit tp xde rupa pun d'aggp hensem, canteQ!! dimanakah semua itu(canteQ,hensem)???? Jd selamilah hati anda semua.. Jika sggp merubah hdp anda kehdp Yg amat maju Buzz di Ruangan chat Blog aku!!.. Pasti aku lYn Yg terbaik utk anda semua..
aQrez Peace!!~

Wednesday, November 19, 2008

Adab Tido~

Sesungguhnya seorang muslim memandang tidur sebagai nikmat Allah yang diberikan kepada hamba-Nya. Allah berfirman yang artinya,"Dan karena rahmat-Nya, Dia jadikan untukmu malam dan siang, supaya kamu beristirahat pada malam itu dan supaya kamu mencari sebahagian dari karunia-Nya (pada siang hari) dan agar kamu bersyukur kepada-Nya." (QS. al-Qashshash: 73) Dan Firman Allah ta'ala yang artinya, "Dan Kami jadikan tidurmu untukistirahat." (QS. an-Naba: 9)






Adab-adab Tidur


Tidur seorang hamba pada waktu malam setelah segala aktivitas yang dilakukannya pada siang hari, akan membantu tubuhnya menjadi segar untuk bias melakukan aktivitas pada esok hari, juga akan membantu tubuhnya lebihbersemangat untuk melakukan ketaatan kepada Allah ta'ala. Maka dengan nikmat yang besar ini hendaknya seorang muslim bersemangat untuk menjaga tuntunan yang diajarkan oleh Rasulullah shallallahu 'alaihi wa sallamdalam masalah adab-adab yang berkaitan dengan tidur. Di antara adab tersebut adalah :


1. Tidak mengakhirkan tidur setelah melakukan shalat Isya kecuali karena perkara yang penting untuk dilakukan seperti mempelajari ilmu atau menjamu tamu atau untuk melayani keluarga. Dalilnya adalah hadits yang diriwayatkan oleh Abu Barzah bahwasanya Nabi shallallahu 'alaihi wa sallam tidak menyukai tidur sebelum shalat isya dan berbincang-bincang setelahnya.


2. Tidur dengan berwudhu terlebih dahulu. Hal ini berdasarkan sabda Nabi shallallahu 'alaihi wa sallam, "Apabila kamu hendak tidur maka berwudhulah sebagaimana wudhu untuk shalat, kemudian berbaringlah di atas sisi kananmu." (HR Bukhari dan Muslim)


3. Memulai tidur dengan membaringkan tubuh ke sisi sebelah kanan sebagaimana dalam hadits di atas.


4. Tidak tidur dengan tengkurap, berdasarkan sabda Nabi shallallahu'alaihi wa sallam, "Sesungguhnya itu adalah cara tidur yang dimurkai Allah 'azza wa jalla." (HR. Abu Daud dengan sanad yang shahih)


5. Mengumpulkan kedua telapak tangannya. Kemudian ditiup dan dibacakan : surat Al-ikhlas, Al-Falaq dan An-Naas. Kemudian dengan kedua telapak tangan tadi mengusap tubuh yang dapat dijangkau dimulai dari kepala, wajah dan tubuh bagian depan. Hal ini dilakukan sebanyak tiga kali (HR. Bukhari dan Muslim)



6. Mengibaskan tempat tidur dengan ujung sarung atau dengan pakaiannya sebanyak tiga kali. (HR. Bukhari)


7. Membaca doa-doa yang diajarkan oleh Rasulullah, seperti membaca do'a, "Bismika Allahumma amuutu wa ahyaa (dengan menyebut nama-Mu ya Allah aku mati dan hidup)" (HR. Bukhari dan Muslim)


8. Dianjurkan membaca tasbih 33 kali, tahmid 33 kali, takbir 33 kali atau 34 kali ketika hendak tidur, sebagaimana sabda beliau kepada Ali bin Abi Thalib dan istrinya ketika mereka hendak tidur, "Maka bacalahtasbih tiga puluh tiga kali, tahmid tiga puluh tiga kali, dan takbir tiga puluh tiga kali" dan dalam riwayat lain, "takbirlah tiga puluh empat kali." (HR Bukhari)


9. Dianjurkan juga membaca ayat kursi, membaca dua ayat terakhir surat al-Baqarah atau membaca surat Ali 'Imran ayat 190-200 (HR. Bukhari).


10. Apabila tiba-tiba terbangun di tengah malam, maka dianjurkan meminta kepada Allah ta'ala karena saat itu adalah saat yang mustajab, sebagaimana sabda Nabi shallallahu 'alaihi wa sallam, "Tidaklah seorang muslim yang tidur dalam keadaan suci dan berdzikir lalu tiba-tiba terbangun di malam hari kemudian mohon kepada Allah kebaikan dunia dan akhirat kecuali Allah akan mengabulkannya." (HR. Abu Dawud)


11. Ketika bermimpi buruk hendaknya berlindung kepada Allah dari setan yang terkutuk dan dari kejelekan yang dilihat dalam mimpi. (HR. Muslim)


12.Ketika bangun tidur hendaknya membaca doa, "Alhamdulillahilladzi ahyaana ba'da maa amaatanaa wa ilaihin nusyuur (Segala puji bagi Allah yang telah membangkitkan kami dari mati (tidur) dan hanya kepada-Nya semuanya kembali)" (HR. Bukhari)


Demikianlah beberapa adab tidur yang dituntunkan oleh Nabi kita Muhammad shallallahu 'alaihi wa sallam. Semoga Allah memberi taufik kepada kita untuk senantiasa mengamalkannya, mengikuti sunnah Nabi-Nya sehingga tidur kita tidak sekedar rutinitas untuk pemenuhan kebutuhan jasmani, namun juga merupakan kenikmatan yang bernilai ibadah dan membuahkan pahala di sisi Allah. Wallahu a'lam. AMIN!!~

Tuesday, November 18, 2008

luahan ku bukan mainan!!


Cinta adalah anugerah yang tak ternilai. keagungannya tak bisa dibeli dengan uang, jabatan, dan harta yang melimpah. tetapi sungguh ironis disaat cinta itu buta, namun cinta ternyata bisa melihat antara Toyota dan Viva. Seribu tanya menggunung namun bibir ini kelu, sejuta harap bertahtata di hati yang mulia, kini berbalik kesabaranku jadi budak. Kuakui semua berangkat pada satu janji suci nan sakral yakni setia. lembut laku dan eloknya parasmu kini telah tertutupi hijab dan tabir yang tak mungkin tersibak kembali. mampukah hati ini menemukan kembali cinta yang terlanjur sirna dan membaur dalam kenistaan munafik yang selalu terdengungkan. kini aku hidup dalam satu pijakan, ranah gelora selimuti batin yang luka. kuncupmu yang menebarkan pesona keperawanan, kini semu dan tak ada guna. kilahmu menutupi kejujuran yang hakiki. masih adakah di dunia ini yang mau mengerti dan menempatkan cinta di atas singgasana hati. sosokmu kini menjadi duri dalam hidupku. pintu maaf dariku selalu terbuka setiap waktu, hanya satu aku tak mungkin siap untuk kau sakiti yang kedua kali. sebait senyum, seuntai katamu sirr tersengar sayub iringi langkahku. Ya Rabb semoga kau beri balasan sebaik-baiknya balasan. karena engkaulah penggenggam dan penguasa segala balasan. amin. ku tak sanggup menatap kedua matamu karena secuil hatiku telah kau bawa pergi. cinta adalh energi, keindahan bukan nafsu yang liar. selingkuh adalah sesuatu yang membuat mereka terlena dibuai rayuannya. semenjak kau kenal dengan selingkuh, kau anggap bohong itu sah. dengan tertatih kucoba merajut awan jingga.

Tuesday, November 18, 2008

Berjamuan D Umah CC Nor D MElaka~




Heiiilllooooo 'One.. Inikan Time kat Melaka jg tpkan nie kiterorg semua pgi umah CC Nor mkn2.. Die rjin sgt msk tau.. Sdp tau kiterorg mkn ari tu.. Die msk Nasi aYm mY favort, Mee hailam, meehun,keropok lah n mcm2 lagilah. naik senak Perok aku he3.. Tp sblom pgi umah CC Nor kiterorg cmue pgi Jln2 kat Dataran Pahlawan Melaka tu dlu he3.. Bru kiteorg semua grak k umah CC Nor.. tp citer kat sne xbYk sgt pun biasa2 ajer.. He3..lps mkn dok rest jap kiteorg pun semua blk ke Hotel semula n tdio jer mlm tu sbb pnt giler lah weihhhh.. Jd inilah kisahnYe sbb xde aper sgtpun kan biasa jer blog aku nie sbb tu xrmai sgt nk jeguk.. xper lah aku wat nie aggp mcm diari aku jerlah kan :(. Have Fun semua~

Monday, November 17, 2008

Di A'Famosa Resort Hotel..





Salam Merakah lagi citer kini walaupun tengngelam timbul he3..
xd aper Yg nk di kongsikan sgt dgn semua..
Cuma inilah pix2 aku time kursus smbl bercuti d Melak..
Aku mginap di A'famosa Resort Hotel.. Selama 4 hari 3 mlm..
Best jg lah dlm area A'Famosa nie tp xbest nYer mkanan die still on time Yg sama menu jer.. Aper Yg dpt buat mkn jer lah nti lapo pl ha3..

Tpkan nk diikutkan plik geram satu mlm tu pgi lah ke Cowboy Town tgk show..
dri kol 8.45Pm smpai kol 10.00Pm.. Time nie aku merakam megunakan kamera digital aku sampai hbs bteri n memorY..
Alih aku tranferkan kdlm Pendrive aku bli kat dlm blk Hotel dah..
Tgk blk aper Yg aku dah tranfer, alih2 tau semua Yg aku rakam kan tu xde satu pun. Aku pnYlah menYirap.. Membebel aku sorg2 he3..
Tulah kisah Yg memenatkan aku disana..
ha3 tensen tol dol..!! Byk lgi pix2 aku nk di shOWkan tp tu lah lembab jg kkdg tenet nie.. pNt mnggu.. so Yg mne smpat jer lah Yer he3.. k enjoY Yer.. Muuaaahhs.










video

Thursday, November 06, 2008

berikan jawapan mu


biarkan aku merindui mu

dosakah aku menyintaimu
dan itu bukan kehendakku
itu juga bukan kemahuanmu
menodai percintaan ini

dosakah aku menyintaimu
setelah engkau dimilikiku
aku gagal memujuk hati ini
untuk terus melupai dirimu

izinkan berteduh seketika
merebah rindu pengubat duka
demi ku menyintaimu
menyayangi dirimu
meskipun sekadar dalam mimpi

pergilah sayang kepadanya
kerana dia lebih memerlukanmu
pengorbanan sudah lama jadi milikku
jangan ku kesali

aku tidak tahu mengapa harusku menyintai dirimu
mungkinkah kau ada jawapan yang lain
terangkah padaku
agar tidak ku sesal
mengharap kasih pada yang berpunya
agar kata sama relakan.

Sunday, November 02, 2008

Terangkan kpd ku













Apakah yang kau harapkan dariku?
Jikaku tidak mencintaimu,Maafkanlah aku kerna menhancurkan hatimu
Padamkan aku dari hidupmu
Tiada kebahagiaan dariku untukmu,

Ia hanya melukakan
Mengapa kau tidak putus untuk mengambil hatiku?
Memberikan cinta, kasih dan sayang padaku
Yang tidak tahu menghargai
Tiada cinta dariku untukmu.. Hanya kebencian dalam hatiku
Untuk kau melupakan ku.. Sedarlah dari mimpimu
Aku akan pergi meninggalkanmu….



.....................ERTI DITAFSIRKAN.................................



Benar Cinta
Aku masih mengharap cinta mu itu
Biarpun kau tidak pernah peduli
Tentang rasa cinta di hati ini
Biarkan cinta ini di hatiku

Biarkan ku bahagia dengannya
Kerana ia tidak pernah melukakanku
Aku cintakan dirimu, terlalu mencintaimu
Bukan hanya hari ini atau sebentar cuma
Tapi selama-lamanya..




Biar kau tak pernah hargai
Aku tidak mahu belas simpatimu
Aku tidak peduli kau membenciku
Lupakanku pilihanmu, lupakanmu tidak bagiku
Kerana aku tidak bermimpi

Kerana aku yakinApa yang ada di hati ini
Hanyalah untukmu, selamanya
Biarpun kau akan pergi


Dan meninggalkanku selamanya………….

Sunday, November 02, 2008

zodiak lelaki





Adakalanya sebagai seorang lelaki anda masih tidak mengenali diri atau peribadi sendiri. Hanya rakan-rakan di sekeliling yang ikhlas untuk memberitahu anda akan menyatakan setiap kelebihan mahupun kelebihan diri anda. Namun, apakah anda mempunyai rakan yang sanggup berterus-terang? Di sini disenaraikan personaliti lelaki berdasarkan bintang atau zodiak masing-masing. Walaupun tidak kesemuanya benar, namun ia boleh dijadikan panduan. Jika anda memang mempunyai sikap buruk atau kelemahan, anda boleh memperbaiki diri anda.


Aries

Badannya tidak tinggi tetapi tetap tegap dan kuat berkerja. Pada badannya banyak bulu,suka bergaul, bersemangat dan bercita-cita, menjadikan dia seorang pemimpin .Dia lebih suka mengarah,berani dan suka menjelajah .Dia tidak tekun ,dia lebih suka memulakan sesuatu tetapi kemudian menyuruh orang lain menyelesaikan kerja itu.Dia mementingkan lahiriah dan mudah bergaul tetapi agak kurang keyakinan ,terutamanya dari segi daya penarik,dia mungkin risau kerana tubuhnya kecil misalnya,kerana ini dia biasanya mencari kawan yang kualitinya kurang berbanding dirinya,dan ini juga menyebabkan dia mudah cemburu dan kurang yakin dalam hubungan dengan wanita. Di samping itu dia merupakan seorang yang panas baran maka selalulah timbul keributan dalam hal berkasih sayang.Nafsu syahwatnya tinggi ,dan apabila mendapat teman hidup ,dia adalah kekasih yang bersemangat dan bernafsu. Padanya cinta adalah amat penting ,kerana dia benci hidup keseorangan ,dan kerana dia merasa bangga ada orang yang sanggup menyerahkan jiwa raganya kepadanya .Ketika mula bercinta dia baik hati ,mudah jenaka dan bersukaria tetapi apabila telah lama berkenalan ,dia selalu menyakitkan hati, curiga dan marah-marah.


Taurus

Dia lelaki yang mempunyai badan yang berotot dan kuat .Dia seorang yang praktikal serta berseni,mungkin boleh mengukir,atau melukis.Suaranya merdu bila menyanyi dan sukakan muzik,malah mungkin seorang ahli muzik.Lelaki ini mudah bergaul ,suka jenaka dan ketawa.Walau bagai mana pun dia kurang keyakinan dan merendahkan daya tariknya sendiri ,menyebabkan dia menggunakan bakat seninya untuk menari hati wanita .Dia juga adalah lelaki stabil,konservatif dan agak keras hati, yang mahu tahu kemanakah arah tujuan dirinya.Lelaki ini pentingkan sekuriti dari segi kewangan, begitu juga dalam rumahtangganya dan dengan sebab ini dia jarang ambil risiko atau memperjudikan hidupnya .Lelaki ini menanti-nantikan perkahwinannya , di mana pada masa inilah dia akan merasa selamat di mana perasaaan itulah yang tidak ada pada dirinya sebelum itu ,dan oleh sebab itu, dia akan memilih pasangan hidupnya dengan agak teliti agar rumah tangganya berpanjangan .Dorongan syahwatnya kuat .Dia sukakan keselesaan ,makan dan mengumpul harta .Kebolehanya menghias rumah , dan kesungguhannya menjadikan dia pasangan yang baik .Oleh kerana lelaki ini lebih sukakan perkara yang telah biasa ,dia tidak begitu minat dengan idea orang lain atau apa yang berlaku di sekelilingnya dan ini akan membosankan insan yang lebih suka bergaul dan bijaksana.


Gemini

Lelaki Gemini mempunyai muka dan badan yang menarik,adab dan senyumannya juga menarik menyebabkan orang ramai tertarik kepadanya.Dia seorang yang bijak berfikir ,ingatannya bijak dan teratur menjadikan ia pasangan yang menarik dan pandai menguruskan diri.. Dia mungkin bekerja sebagai jurujual di mana dia berpeluang memujuk dan mempengaruh orang lain .Dalam menjadi pasangan hidup dia suka wanita yang boleh berfikiran sendiri ,yang tidak pendiam ,dan yang cerdik bukan cantik menjadi keutamaanya .Dia suka kepada luahan emosi ,kerana itu dianggap kebudakan dan remeh ,dan kerana itu dia bermasalah untuk jatuh cinta kerana menganggap bahawa bila jatuh cinta , dia akan memberi banyak kuasa kepada kekasihnya, dan kerana itu, pasangannya yang ideal adalah yang sanggup berkongsi akal , bukan hati. Lelaki ini tidak begitu berminat dalam hubungan kelamin , dan menganggap ianya tidak menarik dan sedikit menjijikkan .Dia mengetahui mengenai hubungan kelamin dari rasa ingin tahu bukan dari rasa berahi.Dia bukanlah seorang kekasih yang bersungguh , kerana sukar melibatkan emosi dalam bercinta kerana sebab itu biasanya dia berkahwin lambat dan memilih pasangan yang jauh lebih tua darinya ,yang mempunyai nafsu syahwat yang rendah padanya ,Wanita yang ideal ialah yang banyak harta ,lebih tua, tetapi dia boleh jugak memilih wanita muda ,yang boleh memberikan perhatian kepadanya bagi meninggikan egonya dan lagaknya.


Cancer

Lelaki ini menyembunyikan aspek dalamannya yang lembut dengan kekerasan .Dia adalah lelaki yang amat sensitif dan mudah terusik dan mudah menangis. Sifat ini amat menarik perhatian wanita dan menimbulkan simpati dan sifat keibuan terhadapnya ,tetapi tidak patut dilakukan terlalu kerap kerana mungkin di tuduh sebagai pondan . Kebahagiaan rumahtangga amat penting baginya ,dan rumahtangganya yang bermasalah akan menjadikannya amat dukacita .Jika dia belum berkahwin , dia mungkin tinggal bersama ibubapanya dia tidak suka berfoya-foya .Dalam pwergaulan dia lebih suka mencari pasangan hidup .Mencari pasangan hidup agak sukar baginya, kerana dia kurang kemas , pemalu dan kurang dorongan , serta dia perlukan wanita yang pandai menjaga rumah , berharta dan pendapatan baik.Antara kelemahannya ialah dia suka mengkritik dan mengadu , dan menganggap tidak ada perkara yang benar memuaskan hatinya. Walaubagaimanapun , dia adalah suami yang setia , dan amat sukar untuk bercerai.


Leo

Dia seorang yang agak tinggi ,kurus , gerakanya cepat tetapi lembut. Matanya besar dan menarik , dan rambutnya ikal .Bibirnya mungkin nipis .Dia suka menolong dan membantu orang. Dia berkeyakinan dan berpersonaliti kuat , ini membolehkannya maju dan memimpin . Dia juga suka menjadi popular dan di puji .Kehidupan cinta adalah penting padanya kerana dengan adanya orang yang mengasihinya membuatkan dirinya penting .Bila dia terlibat dalam hal romantik , dia mudah bernafsu tetapi mudah pula reda Rupanya yang tampan dan yakin menyebabkan pasangannya merasa bertuah , tapi pasanganya perlulah menghormatinya , dan setia, kerana dia adalah lelaki yang cemburu, dari itu sebagai isterinya , jangan mudah anda melihat atau merngerling lelaki lain .Lelaki ini percaya kepada perkahwinan dan menganggap rumahnya sebagai tempat berehat , dan isterinya memberikan keselesaan setelah dia penat bekerja.


Virgo

Dia adalah lelaki yang agak kurus , tingginya serderhana , bahunya agak lebar, bulu keningnya panjang dan cantik , dan dahinya luas , matanya nampak sedih tetapi lembut , dan ini menarik perhatian wanita . Sifatnya amat berhati-hati , nafsu syahwatnya rendah , dan kerana ini , dia kelihatan tidak pasti, dan seolah-olah kekasih yang tertahan-tahan .Dia adalah lelaki yang mementingkan kebijaksanaan .Dia mahukan kesempurnaan , sentiasa mahu mengawal , dan jarang sekali terbawa oleh cinta .Dia mengkritik dan mengadu.Dia juga agak mementingkan hal-hal yang halus terperinci , juga beradab, dan ini menjadikannya pasangan yang setia dan mengambil berat . Dia akan mengkahwini wanita yang ada wang dan yang boleh membantunya secukupnya . Sifat bimbangnya membuatkannya sukar bertenang apabila berpasangan , dan ini menjadikan dia kekasih yang kurang memuaskan , dan dia cepat sekali menyalahkan orang lain walaupun dia sebenarnya bersalah .Dia juga mengambil berat mengenai kesihatan dan kecergasannya.


Libra

Dia seorang yang seksi , tubuhnya agak menarik , pakainya agak kemas ada gaya bersih dan segar. Matanya biasanya besar , bersinar dan menarik.Mulutnya agak penuh dan menawan .Jika lelaki mungkin mempunyai bentuk badan sedikit kewanitaan seperti bulu roma yang sedikit , atau bahu yang kecil. Lelaki Libra tidak gemar tangannya kotor , dia suka pekerjaan yang mempertingkatkan paras rupa orang lain seperti mendandan rambut , pereka fesyen atu menjual barangan kecantikan .Sikapnya terbuka , menyenangkan , suka bergaul , ramai kawan .Sopan dan simpati .Antara kelemahannya ialah dia sukar memutuskan sesuatu yang tidak di sukainya ,ini mungkin mengakibatkan dia berkahwin dengan pasangan yang tidak sesuai .Walaupun dia lelaki popular di kalangan wanita , emosinya di kawalnya dan dia kelihatan seperti pasangan yang kurang mengasihi .Pada mulanya wanita tertarik padanya kerana dia bertimbang rasa dan berhati-hati , kemudian setelah beberap lama , sikap itu tenggelam .Dia biasanya adalah orang yang cermat dalam berbelanja tetapi agak boros pula dari segi membeli baju , wangian , atau perabot .Dia membelanjakan banyak wang untuk menarik perhatian orang yang dicintainya atau sesiapa yang di anggap penting.


Scorpio

Tubuhnya biasanya kecil , tingginya jarang melebihi ketinggian sederhana .Mukanya lebar dan nampak kuat dengan tulang pipi yang jelas ,hidungnya mempunyai hujungan yang lembut dan lubang hidungnya besar .Renungannya yang tajam seolah-olah dapat membaca isi hati orang lain .Samada hatinya gembira atau sebaliknya dapat dilihat dari cara dia jalan , dia akan berjalan dengan tenang bila hatinya suka dan tidak menentu bial dia kegelisahan .Dia seorang yang intuitif dan mudah tersinggung perasaannya tetapi dapat menyembunyikan keadan itu dengan rupa zahiriah yang agak cekal .Dia akan berusaha bertahun- tahun untuk mencapai cita-citanya atau untuk membalas dendam .Suka jika dapat menunjukkan kuasa , dan nampak lebih dominan dalam perhubungan .Dalam hal seksual ,dia cenderung untuk mementingkan diri sendiri.


Sagittarius

Dia seorang yang suka bergaul , suka hidup yang baik dan berpoya .Dia adalah insan yang paling romantik ,Dia menarik , mudah suka bergaul dengan seorang yang suka kepada hiburan dan berjalan ke tempat tempat yang menawan .Dia mungkin berkerja dalam bidang undang -undang , agama atau politik . Tubuh badannya agak tinggi , tubuh agak langsing dan menarik semasa muda tetapi semakin berisi semakin tua .Mukanya panjang ,dahinya agak tinggi tapi sempit, hidungnya agak mancung dan ketika suka hidung itu menjadi kembang .Giginya besar .Dari segi berpakaian , dia suka memakai pakaian yang kasual dan longgar .Dia lelaki yang agak boros , dan jika tidak berhati-hati , mungkin terlibat dalam perjudian .Lelaki ini suka jika dapat berteman dengan wanita dan mudah pula jatuh hati .Tapi dia tidak suka terikat dalam masa yang panjang .Ramai lelaki berbintang sagitarius yang kahwin lebih dari satu atau lelaki yang menyimpan wanita lain .


Capricorn

Lelaki ini lebih berhati- hati dalam hidup , dan selalu melakukan sesuatu berdasarkan kaedah .Dia tidak suka menukar -nukar rancangan yang telah dibuatnya .Dia agak pendiam ,suka bekerja sendiri .Dia adalah jenis pendendam dan akan ingat pada kejahatan yang di lakukan terhadap dirinya hingga bertahun-tahun .Mungkin dialah paling tidak menarik kerana dia mendekati wanita menggunakan cara intelek .Dia mungkin kurang selesa dengan wanita yang beremosi tinggi tetapi sanggup berkahwin dengannya jika dia boleh membantu mencapai kejayaan dalam kerjaya .Lelaki ini sukar jatuh cinta ,tetapi jika sudah jatuh cinta ,dia akan amat mencintai .Dalam hidup bercinta ,dia kurang di sukai .Dia mementingkan keluarganya , dan dia akan akan menyatakan apa yang dia fikirkan .Apabila berkahwin ia agak lokek dari segi kewangan .Dalam pergaulan , dia lebih suka kepada yang lebih tua dan konservatif.


Aquarius

Tubuhnya agak tinggi, dan kurus , tangan dan kakinya besar , bahunya lebar .Mungkin rambutnya nipis .pakaiannya agak luar biasa.Dia adalah lelaki yang pandai bercakap dan suka kepada cakap-cakap intelek .Dia agak kurang romantik .Dia sukar jatuh cinta kerana dia tidak mahu kecewa .Dia suka persahabatan yang sekejap berbanding hubungan yang panjang .Lelaki ini suka ketawa dan mempunyai perkara-perkara yang menarik untuk dilakukan , tetapi dia boleh jadi pendiam pada suatu masa dan agak mengecewakan kekasihnya .Dia mungkin lambat berkahwin kerana tidak suka terikat .Dari segi seksual dia lebih mementingankan seks dari kasih sayang , dan dia lebih suka kepada ramai pasangan . Walaupun begitu , dia pandai menyembunyikan rahsianya itu bagi menjaga hati kekasihnya .Sebagai lelaki , dia disukai oleh teman wanitanya kerana dia agak berbeza dan menarik , tetapi dia adalah mengecewakan dari segi membuat komitmen .


Pisces

Dia lelaki yang agak pendek dan berisi dengan muka yang agak bulat dan besar serta berjerawat .Dari segi berpakaian ,mungkin dia kelihatan kurang kemas .Walaupun dari segi zahiriah dia agak kurang menarik , dia mempunyai personaliti yang bagus boleh berjenaka dan baik hati .Dia adalah lelaki yang pandai mengagak dan bersimpati tinggi, tetapi, hatinya selalu bimbang . Dia tidak suka berkelahi dan sedaya upaya mengelakkannya. Hidupnya suka menggembirakan hati orang lain , dia agak romantik dan mementingkan perasaan pasangan .Tetapi dia agak pemalu dan kurang keyakinan , menyebabkan dia lambat dalam hal menambat wanita . Dia agak sukar dari segi membuat keputusan , dan agak bertangguh untuk kahwin . Oleh kerana kelemahan ini , dia mudah dipengaruhi atau ditinggalkan .Tapi dari segi bercinta , dia adalah seorang yang hangat , mengambil berat dan mengasihi , serta menghiburkan .

Sunday, November 02, 2008

Rahsia cinta lelaki.








Saya percaya tentu terdapat segelintir kaum perempuan yg sudah serik utk menjalinkan hubungan serius dgn kaum lelaki setelah beberapa kali dikecewakn..Adakah anda ingin memegang title ’single n available’ hingga ble2? Dan apakah yg harus anda lakukan utk membuat pilihan yg tepat dlm memilih teman hidup dr kaum Adam? Tips2 berikut diharap dapat membantu anda serba sedikit dlm memilih lelaki yg benar2 ikhlas dan menyayangi diri anda.


Apabila seorang lelaki benar2 jatuh cinta dan setia akan pada kekasihnya dgn ikhlas, perubahan sikapnya dapat dilihat dgn jelas. Hati lelaki yg dianggap keras selama ini, tiba2 secara semulajadi akan menjadi selembut kapas apabila sudah jatuh cinta dgn relanya. Bahkan lelaki yg mabuk cinta sanggup berkorban dan melakukan apa sahaja utk kekasihnya.Sekeras manapun hati lelaki ia akan mengalirkan air mata apabila hatinya dilukai. Namun kaum wanita janganlah mengambil kesempatan di atas pengorbanan yg dilakukan lelaki utk anda..



Berikut adalah tanda2 lelaki yg jatuh cinta dgn jujur n ikhlas:



1. Si dia bersungguh2 melakukan sesuatu utk kekasihnya dgn rela dan bukan kerana terpaksa.

2. Si dia sentiasa ingin menghiburkan kekasihnya dan sanggup berubah demi menyenangi hati pasangannya.

3. Si dia byk menasihati kekasihnya kerana si dia amat menyayangi kekasihnya.
4. Si dia berusaha mengongkong kebebasan kekasihnya kerana perasaan cemburunya yang meluap2. (maksud: mengambil berat stiap apa yg dilakukn oleh kekasihnya)
5. Si dia sentiasa takut kehilangan kekasihnya.
6. Si dia sentiasa mengawasi pergerakan kekasihnya kerana si dia sentiasa berasa curiga jika kekasihnya dikacau lelaki lain.
7. Si dia tidak suka ada lelaki lain rapat dgn kekasihnya.
8. Si dia mudah merasa cemburu dan sensitif apabila kekasihnya tidak menumpukan sepenuh perhatian kepadanya.
9. Adakalanya si dia seperti seorang anak kecil yang meminta perhatian kerana si dia mahu kekasihnya melayannya lebih dari org lain.
10.Si dia menjadi org yg paling rajin dan sanggup membantu kekasihnya melakukan apa saja.
11.Si dia pandai merajuk hati kerana ingin dipujuk dan dimanjai oleh kekasihnya.
12.Si dia akan menggelabah apabila kekasihnya berjauhan daripadanya terlalu lama.
13.Si dia sentiasa memastikan keselamatan kekasihnya.
14.Si dia mementingkan kekasihnya daripada dirinya sendiri.
15.Si dia kerap bertanya adakah kekasihnya mencintainya kerana si dia tidak mahu kasih sayang antara mereka menjadi luntur.
16.Si dia tidak akan melayan perempuan lain yg tidak ada urusan penting dengannya.
17.Si dia cuba meluangkan lebih byk masa dgn kekasihnya walaupun terpaksa mengorbankan masa dirinya sendiri.
18.Si dia membanggakan kekasihnya di depan org lain.
19.Kalau ditinggalkan oleh kekasihnya, si dia akan berasa serik dan tidak percaya dgn cinta perempuan lain namun si dia sentiasa mengharap kekasihnya kembali kepadanya.
20.Apabila timbul org ketiga,si dia akan hilang akal dan sanggup berbuat apa saja untuk merebut kembali kekasihnya.
21.Si dia menganggap kekasihnya sebagai org yg paling dipercayainya dan sanggup menyerahkan harta walaupun nyawanya sendiri.
22.Si dia tidak akan berlaku curang kepada kekasihnya namun jikalau si dia berbuat demikian itu bererti hatinya belum 100% mencintai kekasihnya.
23.Si dia sanggup menitiskn air mata demi kekasihnya..Bukan semua lelaki sanggup menitiskan air mata hanya untuk seorang perempuan. (Tidakkah anda terharu melihat seorang lelaki yg sanggup menitiskan air mata demi anda?)




HARGAILAH MEREKA dan terimalah mereka seadanya… Berilah diri anda peluang utk kembali mencintai seorang yg bergelar lelaki..

Sunday, November 02, 2008

Fahamilah kami Jg.



Untuk Entri kali ini saya ingin berkongsikan pula dengan anda mengenai topik lelaki yang berpandangan dan berfikiran jauh.

Bagi yang perempuan, tahukah anda, bukan senang untuk menjadi seorang lelaki? Macam-macam perkara yang perlu difikirkan apabila anda adalah seorang lelaki. Lagi-lagi apabila usia anda meningkat dewasa dan tiba masa untuk mendirikan rumahtangga. Bermacam-macam perkara yang anda perlu anda fikirkan dan rancang supaya segalanya berjalan dengan lancar.

Sebagai contoh, untuk mengahwini seorang perempuan tidaklah mudah seperti yang disangka. Pelbagai perkara perlu dititikberatkan. Bermacam-macam perkara yang perlu seorang lelaki ambil perhatian seperti, adakah duit hantaran mencukupi? Adakah sudah memiliki rumah tempat tinggal? Bagaimana pula apabila sudah mempunyai anak nanti? Adakah terdapat sekolah yang berdekatan dengan rumah? Bagaimana pula dari segi keselamtan di kawasan perumahan? Adakah ianya selamat di situ? Adakah gaji yang diterima setiap bulan dapat menanggung kos sara hidup apabila sudah berkeluarga? Bermacam-macam perkara perlu difikirkan oleh seorang lelaki.


Ada seorang rakan saya, perempuan, yang rasa sangat pelik dengan diri saya ini. Dia kata, saya ini fikir terlampau jauh sangat. Ye la, mana tak nye, kita perlulah merancang dan mengatur segala-galanya kerana lelaki merupakan ketua keluarga. Kalau ketua keluarga tidak pandai merangcang, porak perandalah jadinya.

Tetapi, segalanya hanyalah pandangan dari diri saya sendiri. Setiap orang mempunyai persepi yang berbeza. Namun begitu, bagi saya, memang patut seorang lelaki itu perlu berpandangan dan berfikiran jauh supaya bukan sahaja kita nampak lebih matang malah lebih memudahkan kita menangani masalah yang akan datang.

So kepada yang perempuan, adakah korang pun turut berpandangan dan berfikiran jauh? Ha…jawab… ???????:(

Sunday, November 02, 2008

Tempiran airmata xjelas??






Huh… Entah mengapa tiba-tiba jiwaku bagai di pukul… Aku merintih sendirian.. Entah mengapa di suasana petang sebegini aku harus melawan kesakitan yang melanda jiwaku… Jika benar luka itu masih bersisa… Maka aku harus segera melenyapkan semua memori duka…. Sebak rasa dadaku menahan keperihatan sebegini… Aku hanya mampu memandang, menanti dan menunggu sampai bila aku harus menerima semua ketentuan yang diperuntukkan buatku… Kadangkala aku rasa tidak adil untuk aku bernafas di bumi ini, namun segera aku menyedarkan diri aku sendiri, bahawa setiap kesakitan yang Allah sediakan untukku hanyalah untuk menguji sejauh mana keimanan aku.. Segera aku mengucap.. Ah… Tenang sekali melafaz dua kalimah syahadah..Terasa lapang dadaku….



Aku sendiri tidak tahu entah dimana aku harus mulakan, aku tidak tahu mengapa tiba-tiba hati ini di sentuh duka semalam… Aku sudah berupaya untuk melupakan semua kesakitan yang diberikan, namun dengan tiba-tiba, perasaan itu hadir kembali… Bayangan semalam bagaikan memaksa aku merintih sendiri… Aku jadi rindu pada kenangan lama dan aku begitu sayu sekali bila mengenangkan sekeping hati yang telah di hancur lumatkan oleh sorang insan yang bergelar kekasih… Sudah puas air mata ini mengalir di pipi… Sudah reda bengkak yang bernanah di hati ini, sudah surut dendamku, sudah puas aku memujuk diri… Namun mengapa tetiba bayangan semalam menghembat perasaanku hingga bergenang airmataku…. Ahh… ku sapu airmata yang hampir mengalir, aku tidak mahu ianya mengalir dipipi ini untuk kesekian kalinya… biarlah ku simpan airmataku ini untuk kegembiraan… Puas sudah ku meratapi sebuah nasib yang diperuntukan buatku… Sehingga kehari ini aku masih lagi mampu untuk terus bersabar dengan setiap kelukaan demi kelukaan… Hati ini bagaikan sudah menjadi lali untuk kesakitan, kelukaan, penindasan, ketandusan!!! ah!! Sungguh… Sebenarnya aku tidak mampu lagi untuk meratapi sebuah lagi kelukaan… biarlah pengalaman lalu berlalu bagai angin… Sungguh!! aku sudah tidak mampu lagi, aku sudah tidak kuat lagi untuk memikul bebanan duka.. Meyesal??? ah… langsung tidak terbetik di hatiku, kerana aku sendiri yang memutuskan jalan hidupku,. Untuk apa aku menyesal, kerana semuanya kehendak Tuhan… Cuma apa yang aku harapkan… moga ada sinar kebahagiaan buatku…..