Tuesday, April 21, 2009

~ INILAH APIZ ~






Orang kata aku nie peramah bila kenali seseorg tu... Tapi aku terpikir jga betol ker?? Tapi bila aku renung, masih ade org yg xmerasakan aku seperti itu.. Sebenarnya saperkah aku?? Aku dah cuba utk menghormati semua org.. Rupanya masih ade org x memahami aku.. Tak pernah terlintas lgsg dlm hati ini utk membenci saper2, menguriskan hati, memaki hamun, mencaci sesiapa jua... tapi kalau dia dah melakukan yg teruk terhadap aku,perlukah aku berdiam sahaja?? Salahkah jika aku bersuara?? SALAHKAH??



Aku selalu perkatakan pada diri aku sendiri agar jgn melakukan seperti pada sesiapa pon TETAPI jika ade sesuatu org telah melakukan pada aku.. Aku xboleh berdiam diri sahaja.. Aku juga mempunyai maruah.. Aku cuma pohon agar kehidupan setiap insan akan lebih bermakna dan sentias menghormati org lain.. Sbab aku sentiasa menghormati org lain.. Kerana itu adalah cara ibubapa aku ajar.. Tak kisahlah dia tua ataupon muda,perlulah sama-sama menghormati sesama kita.. Tua pon perlu juga dihormati tapi muda jg perlu dihormati.



JANJI itu juga salah satu perkara yg salah satu aku cukup xsuka pada sesiapa yg xmenepati janjinya sendiri.. Pada aku janji perlulah ditepati,kalu x susah hidup.. Pada satu ketika itu aku pernah maki hamun sorang tu sbb dia berpuluh kali berjanji ngan aku.. Last2 xjadi.. tapi akhir aku tau aku xpatut buat mcm itu sebab dag katakan pd diri aku sendiri.. Tp disebabkan geram aku jadi sakit hati sikit, itulah sebab terlepas ckp mcm tu sekali.. Aku juga ase menyesal,mnt maaf sgt2 padanya.. Tapi apa yang perlu kita lakukan juga sbb hati kita xkan tenang kalu biarkan mcm tu jer.. Pakatan aper yg perlu dilakukan kalu mcm nie?? Dulu aku pernah berjanji pada seseorg yg buatkan aku ase patut patuhi then aku lakukanya bukan aku nak angkat bakul sendiri tp hakikat semua org akan slh kan kita kalu xtunaikan janji.. Kerana janji adalah bukan diantara org itu TETAPI dengan Allah S.W.T.. Aku bukanlah nak kata setiap org xpernah tak tunai kan janji mereka cuma nak kata perlulah menunaikanya.. Apiz xpernah kata apiz perfect tp JANJI itu 1 yg sensitiv.



2 comments:

Baby Tiger said...

hye dik...windu arrr

rizz said...

apizz sabar la ek mengahrungi idup tuh huhu windoo my bucuk ni wekk hahahah